MANS: ŠTA SMO TO PLATILI 809 MILIONA EURA?

PODIJELI AKO TI SE SVIĐA

Iz NVO Mreža za afirmaciju nevladinog sektora pozvali su Vladu Crne Gore na konačno objavi šta smo to tačno platili za 809 miliona eura, koliko je ugovorena izgradnja dionice autoputa Smokovac – Mateševo.

Saopštenje MANS-a prenosimo integralno.

Nakon što je sa kineskom kompanijom CRBC potpisan i peti aneks Ugovora o projektovanju i izgradnji prioritetne dionice autoputa Bar – Boljare za navodne naknadne radove, smatramo da je kranje vrijeme da Vlada Crne Gore objavi Glavni projekat ove investicije kako bi konačno saznali šta smo platili 809 miliona eura za koliko je ugovorena izgradnja dionice Smokovac – Mateševo.

Vlada je juče na sjednici usvojila novi, peti aneks Ugovora koji se odnosi na trajno napajanje električnom energijom, odnosno postavljanje kablovske kanalizacije na otvorenoj trasi i mostu Moračica u iznosu od 4,83 miliona eura.

Svega nekoliko sedmica ranije je usvojen četvrti aneks kojim je definisano da će građani za vodosnadbijevanje puta dati dodatnih 14,2 miliona eura. Prije toga smo saznali da petlja Smokovac i pristupni putevi nisu ni razmatrani prilikom ugovaranja cijene od 809 miliona, pa I to moramo dodatno da platimo najmanje 30 miliona eura..

Ovakvo dodavanje navodnih “naknadnih radova” koji nisu dio Glavnog projekta je direktna posljedica hronične netransparetnosti koja prati ovaj projekat, počev od potpisivanja kada je tadašnji ministar saobraćaja Ivan Brajović odbio da pruži osnovne informacije o ekonomskoj računici, pa sve do ministra Osmana Nurkovića koji sasvim očigledno ne želi javnosti da saopšti šta smo sve dobili za kredit od 809 miliona eura.

MANS je od početka realizacije ovog projekta tražio da se uspostavi nezavisna kontrola ne samo nad trošenjem najvećeg kredita kojeg smo ikada uzeli, već i realizacije samog ugovora o izgradnji.

Umjesto toga, dobili smo nekoliko državnih komisija koje su se zavjetovale na ćutanje o kontroli ovog projekta, pa samim tim nije neobično da je država navodno ugovorila izgradnju puta bez pristupnih saobraćajnica, priključaka na petlju, same petlje, bez vodosnadbijevanja i bez elektro-mreže.

Šta još nedostaje prvom crnogorskom autoputu, odnosno prvoj dionici prvog autoputa u državi će i dalje biti nepoznanica jer Vlada i dalje uporno odbija da objavi ključna projektna dokumenta koja mogu dati odgovor na ovo pitanje..